wtorek, 23 czerwca 2009

Co zrobić ze starymi gazetami?

Macie u siebie w domu sterty starych gazet? Zastanawiacie się co z nimi zrobić? Wkładać w worki do segregacji i płacić za ich odbiór firmom zabierającym odpady z domu? Palić w kominku?

Niekoniecznie, jest jeszcze inny pomysł. Pamiętacie skupy surowców wtórnych z dawnych lat, kiedy za makulaturę można było dostać papier toaletowy? Nadal działają takie skupy, tylko nie wydają już papieru toaletowego:( Za gazety płacą ok. 10 gr za kilogram, tekturę i kartony odbierają za darmo - i gazety i tekturę/kartony trzeba do skupu dostarczyć samemu.

Dzisiaj oddałem moje stare gazety do takiego skupu przy Trakcie Lubelskim 338, blisko skrzyżowania z ulicą Lucerny. Za gazety (1,5 miesiąca "zbierania") dostałem 2,50 zł :) No i za darmo pozbyłem się mnóstwa kartonów i tektury od płytek, mebli, sprzętu AGD itp. Mam blisko, więc pewnie po odliczeniu kosztów benzyny i tak trochę zostało na lizaka :) Ekologicznie, no i nie trzeba było nikomu płacić za odbiór.

Są tez punkty, które płacą za tekturę i karton, jednak nieco dalej od mojego domu, to już by było na granicy opłacalności i dużej straty czasu na dojazdy.
dodajdo.com

4 komentarze:

  1. można też wystawić raz w miesiącu i dać zarobić innym, którzy wrzucają do skrzynki zawiadomienie o terminie zbiórki i robią to w naszych okolicach od kilku lat

    OdpowiedzUsuń
  2. Antosiu, mozesz napisac jak to dziala i w jakiej okolicy? Nikt mi jeszcze nie wrzucil do skrzynki takiego zawiadomienia, a to ciekawe rozwiazanie, malo klopotliwe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podam telefon przy najbliżej okazji. Kartka jest umieszczana w skrzynce pocztowej z datą odbioru makulatury. Rano wystawiamy przed dom i sprawa załatwiona. Moje osiedle to Sadul :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stare gazety można też sprzedać przez www.staregazety.pl

      Usuń