środa, 20 maja 2009

Płacę abonament RTV

Niestety, dopóki nie zmieni się prawo musimy płacić abonament RTV :( Państwo wyciąga pieniądze, niezależnie od tego czy TVP jest "farfałowska" czy inna :(((

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na swojej stronie podaje szczegółowe informacje na temat obowiązku płacenia tego abonamentu. Ja nie mam prawa do zwolnienia z opłat więc będę płacił 17 zł miesięcznie (to jest suma za wszystkie odbiorniki TV i radiowe, maksymalna kwota miesięcznie). W zasadzie ja mam zamiar płacić nieco mniej, bo za dokonanie płatności z góry za kilka miesięcy przewidziane są zniżki, o czym nie wszyscy wiedzą. Szczegóły na temat zniżek opisane są tutaj. Jeśli zapłacę za rok z góry to zapłacę 186,70 zł zamiast 204 zł.

Opłatę abonamentową wnosi się do 25-go dnia pierwszego miesiąca okresu rozliczeniowego. Za zwłokę w uiszczaniu opłat abonamentowych naliczane są odsetki w takiej wysokości jak dla zaległości podatkowych (od 27.11.2008 r. - 14,5% w stosunku rocznym).

Z obowiązku wnoszenia opłat za używanie odbiorników RTV nie zwalnia opłacanie rachunków za korzystanie z telewizji kablowej czy z satelitarnych platform cyfrowych.

Najpierw muszę zarejestrować swoje odbiorniki, robię to na stronie Poczty Polskiej. Po zarejestrowaniu Poczta prześle mi pocztą Zawiadomienie o nadaniu indywidualnego numeru identyfikacyjnego wraz ze spersonalizowanymi formularzami polecenia przelewu/wpłaty gotówkowej. Potem będę już mógł z "chęcią i radością" płacić abonament.

Czy chcę go płacić? Wcale nie! Ale takie jest prawo i po co mi kłopoty... Teraz jestem właścicielem mojego domu i to ja odpowiadam karnie za płacenie abonamentu RTV.

Zapłacę na razie abonament tylko do 31.12.2009, bo zanosi się na zmianę przepisów i likwidację abonamentu. Nawet dzisiaj Onet donosi:
"wszystkim widzom i radiosłuchaczom chciałbym przekazać dobrą i radosną wiadomość: od 1 stycznia 2010 r. nie będą państwo płacić abonamentu - powiedział podczas II czytania projektu ustawy medialnej Jerzy Wenderlich.". Odrzucenia w całości projektu ustawy medialnej chce klub PiS ale pozostałe kluby są w większości za, więc mam nadzieję, że 1 stycznia 2010 r. abonament RTV przejdzie do historii.
dodajdo.com

19 komentarzy:

  1. Tak krzyczycie płac abonament,bo inaczej kara ale za co? na jakie konto ludzie maja płacic? ? ludzie nie wiedzą i co dalej? może ktoś pomyśli i wyśle ludziom na adres domowy każdemu

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak przystosujecie swoje zarobki gwiazdorskie do
    sytuacji w kraju(Polska na dorobku) to będę płacił
    abonament!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tv-publiczna jest nie obiektywna,kłamie ,służy bogatym korporacjom.Polska sytuację społeczną ,historyczną ,Moralna etyczna pokazuje fałszywie.KRRT to organ który nie przestrzega PLURALIZMU medialnego.Tv-Trwam i Radio Maryja pozbawiono dostępu do przekazu cyfrowego ,jest to jawne polityczna zemsta układu okrągłostołowego za to że media te przedstawiając prawdę .Takie postępowanie jest jawnym dyskryminowaniem ,nie mającym nic wspólnego do równości w mediach,wolności słowa,narzuca się społeczeństwu co ma oglądać , czytać ,obywatel nie ma możliwości wyrobienia sobie opinii ,gdyż na okrągło słucha informacji mediów poprawnych politycznie .przez to nie będę opłacał Abonamentu.Obecnie w mediach powołują się na kraje UE ze płaca Abonament i zachęcają nas obywateli do płacenia ,to dlaczego nie przestrzegacie europejskiego prawa do równego traktowania mediów , przecież w UE jest równy dostęp.Kłamstwo , w obecnych mediach jest w każdej dziedzinie. Zachęcam do NIE PŁACENIA na ABONAMENT do czasu póki nie będzie równego traktowania w Mediach publicznych przez KRRT Tow;DWORAKA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja płace ... ale popieram w 100%. i dodam ze w UE większość nie zarabia 400 euro tylko 1700. w tych reklamach powinni o tym wspomnieć,, bieda rodzi patologie a w patologicznej rodzinie nikt nie płaci jak nie musi.... pawel.s2

      Usuń
  4. Jeżeli misją nazywa się wypociny pań Łepkowskich, Brodzików, Blondynek czy Giewontów albo bzdurnych turniejów - nie będę płacił. Nadają prymitywne i drażniące reklamy - niech sobie z nich płacą. Nie podpiszę się bo mnie namierzą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli ustalicie zarobki na normalnym poziomie
    wzorując się na "biedronce","realu" i innych
    "cerfurach" to zacznę płacić abonament.
    Rozrzutność to wasza specjalność.
    Realista.

    OdpowiedzUsuń
  6. skoro placimy operatorom tv kablowych za sygnal to niech KRRiT zciaga czesc tych pieniedzy z poszczegolnych kablowek a jak sA pierdoly to niech zakoduja swoj sygnal i bedzie spoko z abonamentem

    OdpowiedzUsuń
  7. Od 27 lat płacę abonament i jak czytam ile procent nie płaci to czuję się jak nienormalny. Nie rozumiem jak nie można wyegzekwowac tego obowiązku.

    OdpowiedzUsuń
  8. wywalę telewizor z nie będę płacić,
    Dlaczego mam dać haracz za odbiornik,skoro Państwo mi nic nie daje,
    Państwo nie pyta czy będąc tak jak ja na urlopie wychowawczym starcza mi na życie mająć 559 zł
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem abonentem Cyfrowego Polsatu, który w swojej podstawowej ofercie ma programy TVP dlaczego mam płacić za te same programy dwóm operatorom. TVP niech zakoduje swoją ofertę, dobrze opłacani prawnicy obydwu firm niech śię dogadają ile ma kosztować pakiet TVP a abonent wybierze sobie,któremu płacić

    OdpowiedzUsuń
  10. Żebrzecie o abonament???? A stać Was na drogie reklamy w radiu i telewizji???? W reklamie nie występują ludzie, którym płacicie najniżą krajową.
    Ciekawe czy parlamentarzyści płacą haracz czy też mają immunitenowe ulgi.Jak świat światem zawsze najlepiej się zarabiało na biedzie i krzywdzie tych słabszych.

    OdpowiedzUsuń
  11. Za argancka postawe na komisji szefa krajowej rady i telewizji nigdy nie bede placil i moji znajomi tez. PO decyduje samemu to nich placi samemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze płaciłem abonament i płacę teraz, ale wobec jawnego stosowania bezprawia przez Partię Oszustów /casus TV TRWAM /nie wiem ,czy warto.Media podnoszą wielki lament w sprawie niepłacenia abonamentu i emitują kosztowne reklamy zachęcające do jego płacenia.Ciekawe, czy koszty tych reklam poniesie z własnej kieszeni Donald Tusk, który w czasie swojej pierwszej kampanii wyborczej pierwszy nazwał abonament "haraczem" czy "daniną" chcąc zyskać wyborców.I widać to mu się udało, gdyż od tego zaczęła się lawina niepłacenia abonamentu.Dlaczego Polacy tego nie pamiętają?

      Usuń
    2. mam przerwę w opłacaniu i teraz chciałabym na nowo płacic (przez internet)ale nie wiem na jakie konto i w ogóle jak i co mam zrobić aby to uczynić

      Usuń
  12. EWIK Tez mam przerwe w placeniu abonamentu. Jak rozwiazac ten problem bez ponoszenia konsekwencji tzn. nie naliczenia karnych odsetek? Rowniez dalam sie zwiesc obietnicom Tuska...

    OdpowiedzUsuń
  13. zaplacilem Tak zwany abonament i szczerze tego zaluję nie wiedzialem że tv korporacja z nazwy publiczna malo że w ramowce nic nie poza politycznymi durniami sluchając ich można dostać pęknięcia serca to TV chce mnie zmusić do kupna nowego odbiornika TV wprowadzili obraz 16/9 itak zostalem ukarany zsa gorliwość aler tobyla ostatnia oplata poszedlem na pocztę iwycofałem odbirnik zoplat jak będą się domagali oplat to odeślę odbiornk na adres TV aco tyczy laptoa mam dziadka zprocesorem pentium 2 a tu nieda się ogladac TV laptop nie sluzy do tego

    OdpowiedzUsuń
  14. Dlaczego Poczta Polska ściga i nalicza odsetki karne tym, którzy płacą,a mieli jakąś przerwę w płaceniu np.z powodów losowych czy innych lub przez pomyłkę wpisali nieaktualną kwotę? Zostawia zaś w spokoju tych 65%,którzy wcale nie płacą i mają spokój?Przecież były książeczki i pełna ewidencja wszystkich użytkowników a teraz taka bezradność? To kolejny "sukces" złotoustego OSZUSTA niejakiego Donalda T.Chyba już czas z tym skończyć

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgubiłam książeczkę opłat to jak mam zamówić duplikaty blankietów jak wszędzie na stronie poczty trzeba wpisać jakiś numer jak ja nic nie mam

    OdpowiedzUsuń
  16. skoro place stacji telewizyjnej haracz za odbierany program ktorego w pakiecie mi zaproponowala a za kazdy dodatkowy kanal mam placic wiecej tzn ze godze sie na tego rodzaju usluge Ale zeby po raz drugi placic to nie ode mnie zadajcie zaplaty lecz od stacji ktora w mnie go przesyla

    OdpowiedzUsuń